Elsa oli Zeminan kanssa menossa purolle seuraavana päivänä.
-Elsa?
-Niin?
-Kuka se hevonen oli jonka tapasit silloin edellispäivänä tuolla niityllä?
-Tarkoitatko sitä punertavaharjaista vai?
-Sitä juuri?
-Se oli Tulilintu, asui tuolla Lintusaaressa.
-Jaa.
-Mitä sitten?
-Ei mitään,kuhan kysyin vaan.
-Oke.
-Vaikutti mukavalta mielestäni.
-Niin no onhan se juu,mutta yksinäinen enimmäkseen.
-Kai me voidaan se ystäväksi ottaa?
-Voidaan tietty. Elsa totesi siihen.
-No kiva.
Heidän saavuttuaan purolle he huomasivat sen virtaavan vauhdikasta vauhtia eteenpäin.
Leijonat kumartuivat sitten juomaan purosta vettä.
Yhtäkkiä heidän juomisensa keskeytyi kavioiden kopseääneen ja he nostivat äkkiä päänsä ylös purosta.
-Kuulitko Elsa?
-Minkä?
-Ton kavioiden kopse äänen?
-Juu tietenkin kuulin,mitä siitä sitten?
-Mistä se kuuluu?
-Jaa-a vaikea sanoa,otetaanko selvää?
-Otetaan vaan.
Elsa ja Zemina lähtivät ottamaan selvää siitä et kuka on liikkeellä maastossa tähän aikaan päivästä, ja huomattuaan sinertävänharmaan hevosen tulevan kaukaa heidän silmänsä pyöristyi heti.
-Kuka tuo on? Zemina kysyi kuiskaten.
-En tiedä.
-Pitäiskö meijän mennä sen luokse, vai odotetaanko et se tulee meijän luokse...?
-Hmm...ootas mä mietin.Elsa sanoi ja alkoi miettiä.
Aikansa mietittyään asiaa tarpeeksi Elsa sanoi:
-Tota,odotetaan et se tulee meijän luokse.
-Okei. Zemina nyökkäsi siihen totemalla ja siirsi katseensa tulevaan hevoseen.
Sattuipa niin että hevonen huomasi kaksi nuorta leijonanaarasta pusikossa ja tuli heidän luokse.
-Hei! hevonen tervehti heitä iloisesti.
-Hei vaan! Elsa ja Zemina vastasivat siihen.
-Keitäs te ootte?
-Öö,mä olen Elsa ja tässä vieressäni on ystäväni Zemina. Kukas sä sit oot? Elsa kysyi hevoselta.
-Olen Vanessa.
-Kiva nimi muuten.
-Pidättekö nimestäni?
Leijonat nyökkäsivät.
-Kiva jos tykkäätte,kyl mäki teijän nimestänne.
-Kiva sitten.
-Tota,Vanessa?
-Niin?
-Tiedätkö mikä kallio tuo tuolla on?Elsa kysyi osoittaen Pyhäkalliota kaukana.
-En tiiä ikävä kyllä.
-Se on Pyhäkallio,asumme siellä,olemme kotoisin sieltä.
-Ok,tykkäättekö asua siellä?
-Tietty.
-No,kiva kuulla.Mä oon sirkushevonen,sen takia oon tän värinen.
-Jaa,onko jossain sirkustelttakin?
-Jup,on,voin viedä teidät joskus sinne silloin ku haluatte tulla kattoo sirkustemppuja ja minua ku teen temppuja siellä?
-Joo,vie vaan,olis kiva päästä kattoo,vai mitä Elsa?
-Ehdottomasti.
-Koska haluaisitte tulla?Tiedättekö jo?
-Ei ikävä kyllä.
-No,mites huomenna?Käykö?
-Hmm...Ehkäpä.
-No kiva,haenko teijät Pyhäkalliolta sitten seuraavana päivänä?
-Voit sä hakea.
-Okei,asia selvä sitten,huomiseen sitten?
-Huomiseen Vanessa.
Sitten Vanessa oli jo poissa.